צילום חתונה בתאורה מעשית

פורסם ב: יום שבת, 14 בנובמבר 2009

אני כבר הרבה זמן רציתי לצלם חתונה בגלל שזאת תמיד נראתה לי משימה עם הרבה אקשן ופוטנציאל.

כניפגשתי עם יניב סופר צלם אירועים וספורט מעיתון הארץ בצילומים של הכלב המקסים שלו דיברתי איתו על הרעיונות שיש לי בנוגע לצילומי אירועים בשימוש בתאורה מעשית והוא התלהב והזמין אותי להתלוות אליו לצילום חתונה כהלכתה.

וככה מצאתי את עצמי, בשבוע שעבר, מלווה את אפרת וחיים משתיים בצהריים ועד ארבע לפנות בוקר שבמהלכם צילמנו אותם אלפי תמונות. אין ספק שזאת הייתה חוויה חדשה ומהנה ביותר שלא דמתה לשום סשן צילומים שחוויתי עד היום.

הצילומים של ה"לפני"

חתונה היא עסק מובנה ומתוכנן והתיעוד שלו הנו בהתאם לכך. הצילומים של הזוג לפני שמגיעים לאולם לוקחים שעתיים בערך ונערכים בדרך כלל בלוקישן פסטורלי בשקיעה. יניב הכיר פרדס נחמד באזור ונסענו בדרכי עפר בשביל להגיע אליו.

התוכנית הייתה לצלם קצת בפרדס ואז לקחת את הזוג לכיוון הים לסט צילומים נוסף. בזמן שיניב וצלם נוסף, ניר בוקסנבאום, צילמו את הזוג באור טבעי אני הכנתי מערך תאורה בסיסי בין העצים שכלל את האפולו ועוד פלאש חשוף עם CTO מאחור.

אפרת וחיים התגלו כזוג סבלני ומשתף פעולה ולא התיאשו מלרוץ הלוך וחזור לכיוננו עד שהשגנו תמונה טובה. התמונה צולמה בעדשת דג 10.5 (באדיבות רועי גליץ) והתגלתה כעדשה מצויינת לצילומי אירועים לדעתי.

מרב התלהבות לא כל כך שמנו לב לשעה והשמש התחילה לרדת בפראות לכיוון הים. התחלנו לנסוע במהירות לכוון הים והתחלנו להבין שאין סיכוי שנגיע בזמן לצילומים. יניב ראה שדה עם חציר בצד הדרך ליד איזשהו מושב ופנינו ימינה לנסות להגיע אליו. התחלנו קצת להתברבר בתוך המושב ואז פשוט ראינו חצר מקסימה באחד הבתים ונעצרנו לבקש רשות לצלם את הזוג הנרגש שלנו.

בעלי הבית הסכימו בלי בעיות ואנחנו הצבנו מטריית ריכוך של 60 אינטש משמאל לאפרת וחיים ואחרי כמה נסיונות קיבלנו את התמונה שאתם רואים כאן משמאל.

החופה

התמונה משמאל הייתה לי בראש מהרגע שידעתי שאני אצלם חתונה. ראיתי משהו דומה באתר המעולה הזה וידעתי שאני רוצה לנסות משהו דומה. למזלי יכולתי לצלם תמונה שכזאת רק בזכות המשדרים החדשים שלי... הSkyPorts של אלינכרום הם ללא ספק שידרוג שהופך את הפעלת הפלאשים שלי ממרחק לטיול בפארק.

במשך 1000 תמונות שצילמתי הם עבדו כמו שעון ובחלק של החופה הם איפשרו לי ללכת לאחור כמה שרק רציתי ולפעיל את הפלאשים שהצבתי בתוך החופה. התמונה צולמה ששני ה SB-28 היו ממוקמים על המדרגות של החופה ומכוונים לעבר הזוג הצועד.

הריקודים

כמעט בכל שיעור של תאורה מעשית יש את התלמיד הזה ששואל "הכל טוב ויפה, אבל מה אם אני באירוע וכולם רוקדים בטירוף, איפה אני שם את הפלאשים? זה בלתי אפשרי!" אז זהו שזה ממש אפשרי. התמונה משמאל צולמה שיניב מחזיק את הפלאש עם סופטבוקס קטן משמאל למצלמה. במשך כל הריקודים שהיו בהחלט מלאי אנרגיות התחלפנו ביננו שמישהו מצלם ומישהו מחזיק את הפלאש ביד ולמרות שהפעולה גובה הרבה אנרגיות, רמיסה חלקית והרבה תיאום התוצאות יצאו ממש מגניב לדעתי.

חלק מהזמן נתנו לחברים של בני הזוג להחזיק את הפלאש והם אחרי 5 וודקה רדבול בערך חשבו שזה דווקא רעיון מצויין .

התמונה האהובה עלי בכל האירוע הזה היא התמונה האחרונה פה בפוסט. אני לא יודע איך קוראים לילדה הזאת אבל צילמתי אותה בערך 20 פריימים שהיה לי קשה לבחור מהם אחד. היא פשוט הייתה חמודה אמיתית ושמחה להצטלם...אם אני זוכר נכון (ראו ערך וודקה רדבול) ניר החזיק את הפלאש ממש מעליה ואני צילמתי אותה מגובה הרצפה עם עדשת עין הדג...


היה באמת כיף לצלם את החתונה הזאת, ואני אודה בהזדמנות זאת ליניב ולניר על שיתוף פעולה עם טעם של עוד, מזל טוב לאפרת ולחיים ולכם אני אמליץ להשאר טובים.
(שימו לב: כל התמונות בפוסט ניתנות להגדלה בלחיצה עליהן)

13 תגובות על "צילום חתונה בתאורה מעשית"

אנונימי אמר/ה...

תומר,
פוסט מעולה כמו תמיד.
רק שאלה קטנה ולא כל כך קשרוה, מה עם הקומפוזיציה הבא?

יונתן.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי יונתן - המגזין בשלבי עריכה סופיים ואני מאוד מקווה שהוא ייצא בימים הקרובים. תודה רבה על ההתעניינות - שלך תומר

אנונימי אמר/ה...

אני חייב לציין שיצא ממש מעולה.
הציוד חשוב אך החשיבה של הצלם עושה את התמונה, וכאן הוצאת תמונות ליגה שאני מאחל שיהיו לי בחתונה.

Ronen אמר/ה...

היי תומר,

התמונה האחרונה פשוט מעולה !
האור על הילדה, ובמיוחד, הרגליים המופיעות מסביב... כאילו בהזמנה.
כמה שהילדה רוצה להיות גדולה...
יש כל כך הרבה בתמונה הזו.

פשוט מעולה :)

Guy Prives אמר/ה...

היי תומר,
תמונות מצויינות
יש לך ראייה נהדרת ומקורית :)

דודי אמר/ה...

הי תומר, נכון שעדיף תמיד עמוד תאורה מונחה קול, כמו שאתה אומר. אבל למה לא הצבת מטריות או סופטבוקס באופן קבוע ברחבת הריקודים?

אנונימי אמר/ה...

אין עליך...

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי דודי - בחלק מהתמונות השתמשתי במעמד תאורה...למשל בתמונה העליונה של הריקוד או בתמונה של הזוג בשקיעה אבל בריקודים האופציה היעילה ביותר היא עמוד התאורה מונחה הקול :-)

תודה לכולכם דרך אגב

דדודי אמר/ה...

תודה על התשובה.

אור אמר/ה...

רק אני רואה את זה?
התמונה התחתונה עם הילדה בעלת פוטנציאל אדיר, רואים שהיתה כאן חשיבה צילומית ותומר, אין ספק שטמונה בך יצירתיות אין קץ, אבל נראה שהתמונה לא בפוקוס.. משהו שם מרוח ומאוד מפריע.
זה רק אני ?

Unknown אמר/ה...

מדהים

מאפרת מקצועית אמר/ה...

היו לך תמונות תקריב של הכלה, עם דגש על עיניים, שפתיים פרופיל? תמונות עם עומק שדה מוגבל שבו רק פני הכלה היו בפוקוס והחתן לא?

ג'ינג'ר צלמים אמר/ה...

אפשר בהחלט להעריך צילומים שכאלו עם אפקטים.
לא הרבה אנשים מסכימים לצילומי תמונות עם אפקטים, וכיף לראות זוג שרוצה לחשוב קצת מחוץ לקופסה ולעשות דברים כאלו.

הוסף רשומת תגובה