מאיה - צילומים לאלבום בכורה

פורסם ב: יום ראשון, 17 במאי 2009

ביום שישי האחרון צילמתי זמרת מדהימה בשם מאיה איזקוביץ לאלבום החדש שהיא מוציאה בקרוב.

הצילומים נערכו בראש פינה, התחילו בשעה 14.00 עד 20.00 בהם עברנו בחמישה לוקיישנים בהם השתמשנו בטכניקות תאורה שונות.

משילוב של מבזקים עם אור יום, ללא אור אור יום, שימוש באור רך, אור נוקשה ושילוב של אור רך עם אור נוקשה.

לצילומים התצטרף אהרל'ה תלמיד בקורס לתאורה מעשית וצלם מוכשר בפני עצמו שהביא איתו גם את עדשת הניקון 17-55 שלו שמיד נוספה לרשימת ה"אני רוצה ומחכה שמנהל הבנק שלי לא ישים לב" שלי.

אור נוקשה עם אור סביבתי



הצילום שלמעלה צולם בלוקיישן הראשון ובו עשינו שימוש באור נוקשה מ2 מקורות שונים עם שילוב של אור יום לשליטה על הצללים.

כמו שכבר כתבנו הייתרון הגדול של אור נוקשה שיוצא מתוך כוורת הוא שאתם יכולים לשלוט בדיוק איפה הוא ייפול והעובדה הזאת נותנת לכם שליטה מקסימלית על התוצאה הסופית.

בתחילת הסשן קבעתי את רמת הבסיס של האור בתמונה ללא פלאשים והחשיפה הייתה בערך סטופ וחצי מתחת לחשיפה המאוזנת על פי מד האור של המצלמה. אז הוספנו פלאש ברבע עוצמה עם ג'ל כתום על מאיה ואחד בעוצמה נמוכה קצת עם ג'ל כחול על הדלת. על שני הפלאשים חיברנו כוורות קשים בגדלים שונים והתחלנו לצלם את מאיה. היא התחילה לשיר עם הקול המדהים שלה, הציפורים התחילו לצייץ והתמונות התחילו לקבל צורה.

אם הייתי רוצה פחות צללים הייתי יכול להאיט את מהירות התריס ולהכניס יותר אור סביבתי מבלי להשפיע על האור שחזר מהמבזקים. ממש שליטה מלאה. בתמונת הסטאפ אתם יכולים לראות את ארל'ה שזה המקום להודות לו שוב על העזרה שלו ועל חברתו הנעימה. התמונה גם צולמה באמצעות העדשה שלו שעשתה עבודה נהדרת גם מבחינת חדות וגם מבחינת הצבעים.

אור נוקשה עם אור רך

הלוקיישן הבא צולם במדרגות צרות בראש פינה העתיקה.

האור הסביבתי במדרגות היה חלש מאוד וכדי לקבל שליטה הארנו את כל הסביבה באור רך שיצא ממטריית ריכוך שהצבנו ליד ומעל מאיה.

בשביל לקבל עוד שכבת אור שתיצור הולכת עין למאיה וגם כדי להאיר את הפנים שלה משאר הסצינה הצבו פלאש נוסף עם כוורת מקשים שחורים שכוון על החומה ועל הפנים שלה.





השיטה הזאת פשוט מצויינת אתם יוצרים אור רך שמתפזר לכל הכיוונים ממלא צללים ויוצר את האווירה שאתם מחפשים ואז מוסיפים אור נוקשה ומכוון להדגיש את מה שאתם רוצים להדגיש ויוצרים ככה שכבת עיניין נוספת רק באמצעות אור.

בשביל לקבל שליטה על מפתח ההבזקה של האור הנוקשה הצמדנו כוורת מקשים שחורים (הפעם מהסוג שקניתי)

משמאל אתם רואים תמונת סטאפ שממחישה את כל המערך האפקטיבי הזה. החיצים הצהובים ממחישים את פיזור האור מהמטרייה ואלו האדומים ממחישים את האור הנוקשה.

מערך פשוט ואפקטיבי מאוד לדעתי.

ונעזוב אתכם עם תמונת קפיצה שכידוע אי אפשר בלעדיה. היא צולמה עם מטריה מצד ימין של המצלמה ופלאש נוסף מאחורי מאיה. העקרונות זהים לצילומי האקסטרים שכתבנו עליהם כבר רק שכאן אפשר להשתמש במהירות תריס נמוכה יותר.

היה לי מאוד כיף ביום הצילומים הזה, ראש פינה מפוצצת בלוקישנים מקסימים, יש שם אווירה מעולה ובייחוד הייתה לי את הזכות לצלם זמרת מוכשרת ובחורה נחמדה מאוד שאין לי ספק שהיא תצליח. במשך כל הצילומים היא שרה לנו שירים שלה ושל אחרים וכולנו הסכמנו שפשוט יש לה את זה!

מאיה - את פשוט טובה!

ושוב תודה לארל'ה שחברתו הנעימה, העצות שלו והמוטיבציה הגדולה שלו תרמו גם הם ליום המוצלח.
תודה גם ליוגב מ LoolRecords שהכיר ביני לבין מיה.




8 תגובות על "מאיה - צילומים לאלבום בכורה"

Bozeus אמר/ה...

לפי מה בחרת את הג'לים ששמת על המבזקים בלוקיישן הראשון עם מאיה?

Ilan אמר/ה...

לפני קריאת הפוסט, הייתי בטוח שהתמונה הראשונה צולמה בערב.
מדהים.

אהרל'ה אמר/ה...

תומר יצא מממש יפה! זה מדהים לראות איך המקום היה נראה בלי פלאשים ומה הפלאשים עשו למקום ולמיה..

תודה רבה על היום הזה! היה משהו מדהים! שמחתי מאוד שצרפת אותי אלייך אני חושב שזאת זכות בשבילי!

ותודה רבה על הפירגון כאן, נראה לי שקצת הגזמת..

שוב ממש תודה!

Unknown אמר/ה...

wish i was there
נידמה לי שיש שיר כזה. וזה מה שעלה לי בראש ברגע שהתחלתי לקרא את הכתבה.
מדהים ויפה.

ג'טה ליכטמן אמר/ה...

תמונות מדהימות!!!

Ofer אמר/ה...

תודה על הפירוט - מאד מעניין ושימושי.

אם תוכל להסביר לגבי התמונה הראשונה:
למה הכוונה ב-"רמת התאורה הכללית" ומה הכוונה ב-"סטופ וחצי"?

לתמונה עם המטרייה -
מטרייה שקופה או חצי שקופה? ולפי מה החלטת?

שאפו על התמונות - יפהפיות.

תומר יעקבסון אמר/ה...

הי לכם ותודה על התגובות
Bozeus - בחרתי אותם על פי העקרון של צבעים קרים ברקע וחמים על הנושא. זה סדרך כלל האיזון שאני משתמש בו

עופר - הכוונה היא לכוון את המצלמה לחשיפת חסר ברמה וחצי מתחת לרמה המומלצת על ידי מד האור במצלמה כלומר אם מד האור אומר לך שיש לך חשיפה מאוזנת ב F/5.6 במהירות של 1/125 אתה מעביר את החשיפה ל F/5.6 1/250 למשל ויוצר חשיפה לאור הסביבתי שהיא חשוכה יותר בסטופ (דרגה) מההמלצה של המצלמה

המטרייה היא שקופה (shoot through)

ben a אמר/ה...

פוסט מעולה שוב תודה לך על הכל!

אשמח אם תצלם גם אופנה ומודלינג :)

הוסף רשומת תגובה