קופסאות פלסטיק ופיזור האור שלכם

פורסם ב: יום שישי, 17 באפריל 2009

הייתי רוצה לפגוש את הצלם שהצליח לשכנע המון צלמים שחתיכת הפלסטיק הקטנה שהוא שם על הפלאש שלו מרככת את האור שלו.

היה לו כנראה כושר שיכנוע מעולה לבחור כי הוא הצליח להטמיע את האגדה הזאת בקרב הרבה מאוד אנשים.

אני רוצה להבהיר משהו: אם לא הגדלתם את מקור האור שלכם לא ריככתם אותו. אם שמתם חתיכת פלסטיק קטנה על הפלאש שלכם כל מה שעשיתם היה לפזר את האור שלכם. רק אם היו קיר\תקרה בסביבה שקיבלו כתוצאה מכך אור והחזירו אותו לנושא שלכם, רק אז הפכתם את האור בתמונה לרך יותר.

אחרי שהבהרנו את הנקודה הזאת הייתי רוצה להציע לכם להשתמש במפזר הקטנצ'יק בשביל לפזר אור דווקא על הרקע של הנושא שלכם. ה"בעיה" בהארת הרקע היא הנקודה החמה (hot spot) שפלאש חשוף יוצר כשהוא פוגע במשטח ישר, אתם יכולים לשלוט בגודל של הנקודה החמה בכך שתרחיקו או תקרבו את הפלאש מהקיר אבל החיים שלכם יהיו הרבה יותר קלים אם פשוט תחברו פלסטיק קטן על ראש המבזק שלכם.

אתם לא חייבים לקנות אותם כמובן.

כל פלסטיק לבן ושקוף למחצה יעשה את העבודה. אני למשל משתמש לאחרונה במיכל קטן שנראה לי שהיה בו פעם סלט תורכי אם אני לא טועה. כל מה שנדרש מהאביזר הזה הוא להיות שקוף למחצה ולהתאים לרוחב של ראש הפלאש שלכם. לא דרישות גבוהות מידי אם אתם שואלים אותי.

אם מצאתם מיכל בגודל המתאים והוא לא מפזר מספיק את האור אתם יכולים להגביר את מידת הפיזור שלו אם תעטפו אותו בניר חלבי כמו ניר סקיצה.

ממש פשוט ויעיל.

בשביל להמחיש את האפקט שימו לב להדגמה הבאה:

לקחתי את הפנס שלי והארתי איתו על רקע שחור


שימו לב לנקודה החמה (והמכוערת) באמצע עיגול האור, שימו לב לפיזור המחורבש של האור על הרקע... לא משהו לכתוב עליו הביתה נכון?

עכשיו תסתכלו מה קרה לאותה אלומה שהיא עברה דרך הפלסטיק שעליו הצמדתי נייר סקיצה עם גומיה:


עולם אחר לא? שימו לב איך האור הפך לטבעי הרבה יותר וראוי הרבה יותר כדי לשמש אור רקע לתמונת פורטרט למשל. שימו לב גם להעלמותה של הנקודה החמה... כלומר היא עדיין קיימת אבל בהחלט לא תופסת כל כך הרבה תשומת לב.

לכן, בפעם הבאה שאתם רוצים לפזר את האור שלכם במרחב כדי לקבל פיזור שווה וטבעי תנסו לזכור את זה, שימו בתיק שלכם פיתרון שתאלתרו ואל תשכחו להיות טובים בינתיים.

4 תגובות על "קופסאות פלסטיק ופיזור האור שלכם"

אנונימי אמר/ה...

כבר יצא לי ללמוד אילתורים כאלו, באמת אדיוטי לשלם 100 שקל על דבר שנמצא בהישג יש של 3 שקל גג וקצת יצירתיות.

Moshe Yefet אמר/ה...

עוד כתבה מוצלחת :]

האם נייר אפיה יכול לשמש לתחליף לנייר סקיצה?

רפי אמר/ה...

ניתן למצוא באיביי בדולר או שתיים כולל המשלוח לארץ . אין ספק שהפלסטיק הקטן הזה נמכר ביוקר בארץ .
אגב , יש כאלו גם צבעוניים שנותנים אפקט של צבע ...

אנונימי אמר/ה...

לblacksmack: כן, כל נייר חלבי שעובר דרכו אור, פשוט תראה איזה עובי צריך להשיג כדי שזה יצא כמו שאתה רוצה.

הוסף רשומת תגובה